Wednesday, October 28, 2009

Dissappointed


Terkilan.

Sudah dekat dua minggu keadaan aku tidak berapa terurus.
Disebabkan kerja yang menimbun di pejabat.
Tambahan pula kerja yang dipangku lebih kepada kerja-kerja segera.
Terasa tertekan tetapi apakan daya.
Kerja tetap kerja.

Pernah anda berasa tidak dihargai?
Kenapa aku mempersoalkan persoalan yang sedemikian?
Bayangkan situasi ini:
Anda berhempas pulas untuk menyiapkan sesuatu tugas yang sepatutnya dilakukan oleh rakan sekerja anda tetapi sebagai balasannya segala pertolongan yang dicurahkan tidak diucapkan dengan ucapan 'Terima Kasih'.

Ya.
Bagi anda kecil sahaja isu ini, tetapi bagi aku ia telah membuatkan aku rasa terkilan.
Sekadar dua patah perkataan.
Bukan susah sangat ingin mengucapkan 'Terima Kasih' bukan?

4 comments:

  1. beb, aku punye stail simple je.

    "Diam je? Tanak terima kasih pon? Ah lantak lah! Yang penting aku tau aku ikhlas dah laa. Aku bukan nak apa pun, aku nak pahala je..."

    Kah kah kah kedekah kedekah.

    tapi memang betul laa. bila orang ucap terima kasih (especially lepas kita berhempas pulas menolong) secara tiba-tiba segalanya menjadi berbaloi dan letih pun tukar jadi seronok.

    huhu...

    ReplyDelete
  2. shura sLalu ckp "terima kasih" but ang xpernah nak accept..ape kes!!
    hahaha *_*

    ReplyDelete
  3. okeyla tuh dari tak ucap langsong.haha.
    mungkin die takde duit lagi kot aiman...(pujuk hati sdr) =)

    ReplyDelete
  4. ajai : ak xkisah pon nk buatkn keje ke aper ke kn?..xder nk mintak upah pon, sekadar terima kasih jer pon da cukup..

    noorhashura : oit,ader jer slalu accept?..amboi,ni saje nk cr pasal nih..haha..=D

    affnie : amboi..jgn ah cmtuh..xsedap oh kalau x ucap..rase xseronok..serious weih..

    ReplyDelete