Tuesday, November 3, 2009

Dress Code


Mind Your Own Fuckin' Business!

Ahad lepas aku menghadiri kenduri kahwin seorang rakan sepejabat.
Agak meriah dengan suasana kampung.
Dengan kugiran rancak mendendangkan lagu untuk tetamu walaupun suara penyanyi agak sumbang dan tidak mengikut tempo lagu.
Tetapi ianya tetap menghiburkan.

Aku seperti biasa dengan cara berpakaian yang mengikut keselesaan diri.
T-Shirt Have Heart.
Jeans lusuh.
Gravis Slip-On.
Serta disarung dengan kemeja.
Ringkas.
(Seperti gambar di atas)

Apa yang membuatkan hati aku ini panas dan agak bengang bila ada suara-suara sumbang mengatakan sebegini :
"Eh,kau ni nak ke mana?..Ni kan kenduri kahwin,pakai la elok-elok sedikit"
"La,kenapa kau ni pakai macam budak-budak sekolah ni..Betullah kau ni macam budak-budak tak cukup umur"
"Kenapa pakai macam ni?pakai la smart sedikit"

Eh.
So what?
Salah ke cara berpakaian aku ni?
Tidak sopan atau ada mana-mana bahagian yang mendedahkan aurat atau menjolok mata?
Aku rasa cara berpakaian aku tidaklah salah.
Lagi elok dan smart dari kau.
1. Pakai kemeja bunga jalur dengan seluar jeans up-town bawah kecil seperti mat rempit.
2. Pakai baju t kolar dengan seluar dockers bundle (pakai baju kolar bagi naik sedikit baru nampak macho)
Bukan ingin menghina, tetapi ianya realiti.
Mungkin hanya perasaan dengki dan tidak puas hati dengan aku.
Kalau tidak puas hati, cakaplah gentle.
Tidak perlu nak menyorok, cakap belakang.

Ah.
Lantak kaulah.
Kau tiada kepentingan kepada aku.
Sibuk pasal orang kenapa?
Jaga diri sendiri sudah.
Damn!
What the Fuck!


11 comments:

  1. sabar man...
    ramai btol dengki kat ko...

    ReplyDelete
  2. biasala mcm tak kenal plak dorg cmne wahahaa

    ReplyDelete
  3. Orang yang hitam manes dan mempunyai hp BLACKBERRY BOLD seperti kamu Aiman memang mempunyai musuh dalam selimot.

    Cemburu versi lelaki beginilah.Kalo versi perempuan lain =)

    ReplyDelete
  4. betul kata2 kembar sofia jane tuh.

    at first, aku igtkan si mamat tuh nak tegur benda baik. tapi lepas abes bace entri ko neh, last2 ghupenye same pesen je.

    aku rase aku punye kes lagi pelik. ade ke aku nak pegi open house raya nak pakai baju melayu, ade org tak bagi? tu lagi laa ape cer-nya...

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum...aiman...ni aku ben...pasal apa yg ko ckp ni...ada betulnya gak...ada salahnya gak..aku bukan nk sokong gak..it is just my 1 cent opinion...harap ko xkesah la kan?
    for you...mungkin x menjolok mata...xkoyak sana sini...tap mungkin bagi orang laen benda tu mcm xkena..mungkin yangb uat ko hangin org yang tegur ko tu xserupa bikin gak kot..baca balik...cara die mcm lagi hodoh je kan?so...mungkin sebab tu ko hangin ngn die..cuba org tua tegur ko..mungkin ko xhangin kot...betul x?bagi aku pulak...aku pun pernah mcm ko...pergi je la nk pakai apa pun..lantak la...aku x kacau ko..kenapa ko nk kacau aku..tp at one time..ko akn terfikir n malu sendiri nanti..bukan kerana ko x jadi diri ko sendiri...aku rasa ko faham apa yg aku cakap ni...contoh je la...org pergi masjid pakai baju melayu...tetiba ko pergi sana pakai kelengkapan nk berperang ke..dgn senapang dgn bom kat tangan...mcm tu je kot..kita kena adil la...aku bukan dengki ni...ni pendapat aku je..lagipun org mcm ko.mmg ramai yg dengki..dah la berjaya...kan? :) salam....

    ReplyDelete
  6. wslm
    yeah
    ben
    long time xjumpe ko kn?
    brape lame ek?
    last time sukan solar tempoh hari
    fuh!
    ben, ader betulnyer aper yg ko ckp tu
    mmg ak xkisah langsung kalau org tu nk tegur ak ke apa ke kn,
    tp yg menegur ak tu dengan cara dan nada yg buat ak xselesa
    tu yg buat ak xberapa berkenan
    plus org yg menegur tu pon ak xberapa nk suka sbb selalu nk bahan atau tegur org dgn ayat-ayat terlampau sakit hati even diri dier tu pon sebenarnya tak berapa nk elok
    kalau ko kt tempat ak mungkin ko akan paham ben
    =)

    p/s : ben,thanx..masih dlm proses nk berjaya,mcm2 yg belum ak capai lg ni..=D

    ReplyDelete
  7. haha..sabar jela.kalo pakaian sopan takde masalah la. lain la kalo ko pakai skirt ke..tu mmg la weird.cmni pon ada org kecoh

    ReplyDelete
  8. haha
    tu mmg sgt weird wahai encik Lo
    nk buat mcm maner kalau org da xsenang ngan cara kita kn?

    ReplyDelete
  9. sori En AIman..lama sgt tak buka blog ni..huhu..dgr2 ko patah kaki??amcam skrg sudah ok ke?? gatal2 ekk.huuu

    ReplyDelete
  10. faridLo : yo abg faridLo..lama xdgr cita..tu ah..mmg patah tp tulang tu da cantum blk tp tgh recover ni..harap2 sembuh la..=)

    ReplyDelete
  11. rizal : lantah ah nk dengki or aper, tp xpayah nk tegur salah atau betul kalau diri sendiri tu x sempurna kn?

    sasha : damn!mmg xske dowh..

    affnie : oh,ader versi2 laki pompuan jgk eh cemburu ni?

    ajai : err,tu ak xleh nk ckp aper la..ahaha..

    ReplyDelete