Tuesday, October 6, 2009

Suffocate


Suicide.

Entri kali ini adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri.
Mempunyai ramai rakan membuatkan aku banyak belajar erti hidup yang sebenar.
Bunuh diri.
Adakah ia jalan penyelesaian yang paling terbaik?
Aku rasa tidak dan semua pun akan bersetuju dengan aku.

Seorang rakan aku yang agak rapat. Seorang yang pendiam. Tidak suka bercerita.
Begitu kecewa dengan kehidupan seharian.
Life, family, friends, work.
Semuanya.
Akibat terlalu tertekan dengan kerja, keluarga dan hidup sendiri dia mengambil keputusan untuk membunuh diri.
Ya!
Bunuh diri!

Aku rasa itu satu keputusan yang amat tidak bijak.
Lucky for her, dia sempat diselamatkan dan dipulihkan.
Sekarang dia hanya mengikuti kursus terapi minda untuk memulihkan kembali semangat beliau.

Bagi aku, jika ada apa juga masalah lebih baik luahkan.
Jangan pendam. Jangan Diam.
Kerana kalau dipendam ia akan membawa kesan yang dalam.
Akan menjadi tekanan jiwa.
Disebabkan itu, aku sentiasa berpesan kepada rakan-rakan untuk tidak memendam perasaan.
Ceritakan.
Luahkan.
Ia satu terapi yang terbaik.

Try it.




No comments:

Post a Comment