Monday, October 5, 2009

Hitam.Putih.Warna





Obses.

Minat aku pada seni memang tinggi.
Mungkin tidak ramai yang mempunyai minat yang sama seperti aku.
Rakan-rakan aku pun hanya beberapa kerat yang minat seni.
Kalau lepak berborak dengan rakan-rakan sekepala (Affnie, Rafiudin), topik perbincangan mesti tidak lari dari cabang seni.
Memang banyak yang boleh dibincangkan.
Sangat menarik dan perbincangan boleh menjadi rancak.

Gambar-gambar di atas diambil pada jelajah mini aku ke Kota Melaka.
Mungkin agak pelik sedikit sifat aku ini.
Aku lebih suka melawat muzium-muzium kesenian dan bersejarah dari shopping mall (walaupun tetap singgah ke shopping mall untuk mencuci mata dan membeli barang keperluan)
Perasaan aku lebih segar dan tenang bila melawat muzium.
Sebenarnya di tempat-tempat beginilah banyak infomasi yang aku dapat selain membaca buku dan melayari jalur lebar.
Yang paling menarik, gambar-gambar yang dipamerkan begitu unik sehinggakan dapat membuatkan ia mampu bercerita tanpa dengan bantuan penerangan.

Cool eh?

No comments:

Post a Comment