Sunday, October 4, 2009

Penyakit M


M oh M!

Ini adalah entri sokongan kepada salah seeorang dari rakan aku, Ajai. Penyakit M ni memang di alami oleh semua orang sebenarnya. Tetapi dalam keadaan sedar dan tidak sedar la kan? Bagi aku penyakit M yang paling serious yang telah menjangkiti aku ialah...

MANCHESTER UNITED

Kenapa? Sebab aku tidak suka dengan pasukan bola sepak terkemuka ini (betul ke terkemuka?)
Aku tidak suka dari segala segi tentang pasukan bola sepak ini.
Terutama gelagat penyokong (penyokong Malaysia) yang terlampau fanatik sehinggakan tidak boleh menerima kekalahan.
Kalau menang heboh satu kampung, team terror la, team bagus la, team kuat la.
Kalau kalah, diam seribu bahasa. Seperti orang bisu (bukan ingin menghina)
Kalau kena kutuk, rasa seperti ingin mengamuk.
Kalau mengutuk, tidak mahu kalah. Dia yang paling hebat.
Begitulah perumpamaannya.

Tidak begitu Ajai?
Haha!

2 comments:

  1. Kalau lah aku membaca entri ini lebih awal, pasti aku akan turut sertakan keji-caci-maki aku buat penyokong2 MU di luar sana sebagai penghibur hati ngko.

    tapi aku dah berubah...



    acah je...


    MEMANG MANCHESTER UNITED SUCKS ASS! perasan poyo. berlagak tak bertempat. bangang tapi tanak ngaku bangang. bergantung harap pada pemain yang ntah ape2. PASTU ADA HATI PULAK NAK BELI VAN PERSIE KONON. ceh!

    lagi rela kalau van persie ikut jejak henry main kat barca...

    kan aiman kan? kan? kan?

    ajai tak kesah...

    ReplyDelete
  2. haha
    tapi aku xhairan sangat nk van persie
    sbb barca nak pancing Cesc Febregas
    yeah!
    =D

    ReplyDelete