Wednesday, April 28, 2010

Satu Kali Lima Sama Dengan Lima (5-FIVE-KHAMSAH)


Okey, aku telah di-tagged oleh miss Syida Shukor.
Yeah!
Big clap for her (Clap!Clap!Clap!)
Kau orang should check her blog out.
Sebab bagi aku its interesting la.
Serious weih.
Tu bagi aku la, tak tau la kalau kalau selera kau orang lain dari aku kan?

Tapi ada jugak peraturan dia :

- Copy award ni macam dapat Grammy Award
- Bagitahu siapa dan link blog pemberi award ni
- Tajuk post mesti ada perkataan 5-FIVE-KHAMSAH
(yang ni aku tak tahu kenapa nak kena tulis FIVE-KHAMSAH tu, tapi layankan sajalah)

Lepas tu kena jawab 10 soalan (jawab soalan tu mesti kau orang dah biasakan?):

1) 5 nama samaran kamu:

  • Man
  • Aiman
  • Wong (yang ni kawan kawan sekolah panggil, aku tau aku tak macam cina tp ni sebab nama aku macam pemain bola sepak MPPJ dulu jadi cikgu aku bagi aku nama tu)
  • Mohd (ni panggilan kat rumah)
  • Badja (yang ni kawan kawan hatkor panggil, jangan tanya kenapa)
2) 5 tarikh paling penting dalam hidup kamu:
  • Dah sah sah hari aku keluar dari perut mak aku : 02/10
  • Ni abah punya harijadi : 15/04
  • Ni mak punya harijadi : 25/06
  • Hari lahir keputeraan Rasulullah (kalau kau orang tak tau la) : 12 Rabiulawal
  • Ni kalau tak tau aku rasa baik kau orang pindah Bangladesh : 31/08
3) 5 perkara kamu buat semalam:
  • Tidur
  • Makan
  • Sambung main Playstation 2 ; Fifa10
  • Online sepanjang hari
  • Tengok bola AFC Champion League ; Suwong Bluewings v Singapore Armed Forces
4) 5 perkara yang buat kamu gembira:
  • Tidur
  • Makan makan dan makan
  • Reading : sudah semestinya lah kan?
  • Tengok bola, makan bola, tidur bola
  • Online : sejak ada kemudahan ni memang setiap hari pun online..haha..=D
5) 5 drama/ filem kegemaran kamu:
  • Gol dan Gincu : sebab fazura hot kot?..=D
  • Filem tamil : filem ni menggambarkan realiti kehidupan. Apa ada hal kan?
  • Gerak Khas
  • Roda Roda Kuala Lumpur
  • Sembilu Kasih
6) 5 hobi kamu:
  • Melukis : yang ni memang favourite kalau ada idea mencurah-curah confirm tak berhenti lukis.
  • Berenang : second favourite kalau dapat pergi berenang akan berendam dari pagi sampai petang.
  • Reading : semua benda pun akan baca even risalah iklan multilevel sekalipun.
  • Melepak : haa, ni boleh jadi hobi ke? since selalu sangat and memang suka melepak ni kan?
  • Tidur : ni paling syok di alam semesta ni =D
7) 5 orang yang kamu suka/sayang:
  • Mak Abah
  • Atok Nenek
  • Adik Abang Kakak
  • Makcik Pakcik
  • Kawan Kawan
8) 5 tempat percutian idaman kamu:
  • Barcelona : boleh tengok bola
  • Madrid : boleh tengok bola lagi
  • Milan : boleh tengok bola lagi lagi
  • New York : boleh pergi library dia yang architecture dia tu sangat meruntuh perasaan.
  • Boston : budak budak hatkor mesti tau kenapa kan? aha..=D
9) 5 sebab kamu jawab soklan ni:
  • Entah
  • Tak tahu
  • Sebab di-tagged kot?
  • Sebab Syida Shukor suruh pick up soalan ni dekat blog dia.
  • Kena jawab sampai lima kali ke?
10) 5 orang yang kamu nak tag :
P/S : Sila abaikan gambar di atas.

No comments:

Post a Comment