Tuesday, October 12, 2010

Ulangtahun Yang Pertama. Yeah!


Sedar tak sedar rupa-rupanya dah setahun aku ber-blogging.
Macam tak percaya pulak.
Iye lah, mana nak percaya.
Dulu buat blog ni pun hanya suka-suka dan ikut-ikutan sahaja.
Sebab aku buat blog dulu memang sebab aku terpengaruh dengan kawan-kawan.
Tengok dia orang semua asyik mengadap laptop masing masing ber-blogging membuatkan aku sedikit curious pada awalnya.

Mula-mula memang aku tak nak ber-blogging ni.
Tapi bila aku mula baca blog kawan-kawan : Affnierously dan Asrul Hadi terutamanya ; tu yang buatkan aku terpengaruh untuk menulis.
Memang pada ketika tu aku bodoh bodoh lagi.
Nak tulis entri pun tiada idea.
Kebanyakan entri yang aku tulis pada awal-awal pembabitan mem-blog ni memang kelakar.

Bila baca-baca balik memang aku tergelak sakan.
'Bongok jugak aku ni dulu-dulu'
Tapi tu dulu lah, masa awal-awal dulu.
Sekarang ni pun aku rasa entri aku pun tiada isi dan motif nak bercerita pun.
Tapi sekurang-kurangnya ada jugak idea dan berlainan dari entri aku awal-awal dulu.

Memang blog aku ni kau orang akan jarang baca kisah-kisah peribadi aku.
Sebab?
Memang aku tak minat nak jaja kisah peribadi aku.
Lagi pun aku bukannya artis atau selebriti yang nakkan populariti.
Jadi, apa yang aku cerita dan tulis dalam blog aku ni semuanya berkisarkan tentang pengalaman hidup aku dan isu-isu semasa yang aku rasa boleh dikongsikan dengan kau orang.
Dan, blog aku ni jugak simple.
Dari dulu awal awal sampai sekarang memang sama jer layout tu.
Memang aku ni bukan jenis yang nak fancy fancy tu semua.
Bagi aku cukup sekadar berkongsi cerita.

Jadi, untuk setahun ni aku rasa aku dah banyak achieve benda-benda yang aku tak jangka.
Dan setahun ni jugak, banyak benda yang jadi kat aku.
Benda baik dan buruk.
Kepada yang sudi singgah dan baca bebelan aku ni, aku ucapkan terima kasih banyak dan jangan bosan nak singgah dan baca.
Dan kepada follower yang aku dah anggap macam kawan-kawan aku, terima kasih banyak jugak dan blog-blog kau orang pun best jugak.
Yeah!

No comments:

Post a Comment