Wednesday, October 13, 2010

Kesedaran Sivik


Tadi lepas kelas, aku ke library.
Buat sikit research untuk subject Urban Design.
Memang kat library tu banyak idea yang aku dapat.
Siap jugak 3 sketches dalam masa 3 jam.
Alhamdulillah.

Tapi ada jugak perangai manusia ni yang buat aku pelik.
Dah tau library tu tempat orang nak baca buku, study, etc.
Tapi aku tengok ada si manusia ni dengan selambanya membuat onar dengar berborak bersama si manusia yang lain dengan begitu kuat dan rancak lagi.
Aku jadi pelik sebab aku rasa aku kat dalam library tapi kenapa dia punya bising tu macam kat pasar malam?
Lepas tu pulak, ada si manusia ni menjawab phone dengan kuatnya jugak macam dia seorang yang ada phone.

Aduhai.
Dulu kat sekolah cikgu tak ajar ke bila masuk dalam library tu kena senyap.
Ke memang kau orang tak reti bahasa?
Tapi kalau ikutkan, masing-masing belajar dah tinggi.
Takkan tak paham bahasa kot?
Aduh, aku pun tak paham dengan perangai kau orang ni.
Tolonglah jaga adab tu sikit.
Tak rugi pun kalau kita ada sikit civic minded.
Kan?

P/S : Aku tengok kebanyakan manusia di Lembah Kelang ni memang civic minded kurang. Kenapalah eh agaknya?

8 comments:

  1. nak wat cmne..dulu time spm diorang x amek pendidikan sivik&moral kot..

    ReplyDelete
  2. Tulang : mungkin la jgk kot..nasib baik aku amik dlu dr form 1 smpai 5..

    ReplyDelete
  3. subjek urban design ?!
    aku rasa subjek kau ni sangat WOW lah wak ! :)

    ReplyDelete
  4. Mieza : wow ke? haa..tu mmg no komen la..tp subject ni mmg best pon..yeah! =D

    ReplyDelete
  5. aiamn.ingat tak masa final dip, kita pegi library sama-sama, duduk dan bukak buku signage.cari design signage utk site sport area ko.rindu sgt spend ms ngn ko dolu2 =)

    ReplyDelete
  6. affnie : ahaha..tu mmg tak kan erase la memory tu kan..sekarang pon aku still buat mcm tu..lepak library carik ilham..yeah! aku rindu kau jgk =D

    ReplyDelete
  7. i tak suka pergi library sebab selalu tak tahan dengan aircond haha . lagipun i suka duduk sensorang . macam dalam bilik . maybe sebab tu kot tak suka duduk dalam library .

    ReplyDelete
  8. syida : i tau nape suka ddk sorg sorg..sebab senang nk main internet kan? =P

    ReplyDelete